February 26, 2013

Divergent - Veronica Roth


Název: Divergence
Série: Divergent
Autor: Veronica Roth
 Počet stran: 344
Nakladatelství:  CooBoo
Četla jsem: v češtině
Obsah: Chicago, budoucnost. Obyvatelé města, které obklopuje jen močál a obepíná ostnatý drát, jsou rozděleni do pěti frakcí. Beatrice je čerstvých šestnáct a přišel čas vybrat, do které frakce chce patřit, které ctnosti se chce na celý život odevzdat. Překvapivé rozhodnutí jí do cesty přivede osudového kluka – úchvatného, ale taky trochu nesnesitelného. Beatrice zjišťuje, že ve společnosti, která se jeví tak dokonalá, vzrůstá napětí a hrozící nebezpečí lze zažehnat jen jedním způsobem, který ji ale možná zničí.
Můj názor: O této knížce vím už dlouho ale teprve před nějakou dobou se mi dostala do rukou. Když jsem ji začala číst, tak mě moc připomínala The Hunger Games ale po přelouskání několika málo kapitol mě to začalo opravdu bavit. To bylo někdy v době po Obřadu volby, kdy se Tris přidala k neohroženým. Hlavní hrdinku Tris jsme si docela oblíbila, no vlastně nevím jestli oblíbila spíš jsem ji brala že tam je a basta.  Na kom jsem „oči mohla nechat“ byl ale Čtyřka, kterého jsem si oblíbila snad ihned. To jeho tajemnstí mě moc nepřekvapilo, já to tak nějak tušila. Jedna z hlavních věcí, která se mi ale na knížce moc líbila byl vztah Tris a Čtyřky. Nějakým způsobem mi připadal úplně odlišný od vztahů v jiných knížkách, opravdu moc mě bavil. Moc se mi ale nelíbil ten konec, který se mi zdál až moc vražedný. Knížku bych celkově zhodnotila velice kladně a musím říct, že se těším až si přečtu druhý díl této trilogie.
Hodnocení: 8 / 10

3 comments:

  1. Přesně si napsala to, co si o knížce myslím já. Jako bylo to dobrý, ale taky bych měla k něčemu výhrady... Já osobně jsem zvědavá, jak celá triologie skončí :D

    ReplyDelete
  2. Túto knihu som si chcela veľmi prečítať, ale knihy od Rothovej ma moc nebavia. Prídu mi až príliž ako parodia na Hunger Games. HG mám veľmi rada, aj poviedky k ságe si rada čítam, ale... neviem, nemám rada také tie napodobeniny. Možno by som si ju aj prečítala, ale teraz nemám moc čas. Inak, tvoja recenzia je skvelá. Možno by som zmenila názov na knihu, keby som si ju prečítala. Uvidíme :)

    ReplyDelete
  3. "spíš jsem ji brala že tam je a basta" - úplne presne.
    Čo sa Štvorky týka, neviem čo sa ľudom na ňom páči. Prišiel mi, že tam je aby sa bolo do koho zabuchnúť a jeho tajomstvo bolo pre mňa tiež ako...no nič. :D
    Ten koniec si to naopak u mňa zachránil. Inak by to dopadlo ako nuda s dobrým námetom ale nedotiahnutá.
    Druhá kniha má byť nakoniec akčnejšia, no nejdem zisťovať, či by sa mi páčila. Pretože toto bolo u mňa dosť sklamanie .

    ReplyDelete