March 02, 2013

City of bones - Cassandra Clare

Název: City of bones
Série: The Mortal Instruments
Počet stran: 416

Nakladatelství: Mladá fronta
Autor: Cassandra Clare
Četla jsem: v češtině
Obsah: Když se patnáctiletá Clary Frayová vydá do newyorského klubu Pandemonium, vůbec netuší, že se stane svědkyní vraždy, kterou navíc spáchají tři teenageři se zvláštním tetováním na těle a podivnými zbraněmi v rukou. Mrtvé tělo pak jednoduše zmizí. Nejde jen tak zavolat policii, když jsou vrahové pro všechny ostatní neviditelní a na místě činu nezbyla ani kapka krve, která by napověděla, že tu zemřel člověk. A byl to vůbec člověk? Zde se Clary poprvé setká s Lovci stínů, bojovníky, kteří mají chránit svět před démony. Během čtyřiadvaceti hodin je Clary vtažena do jejich světa, její matka totiž zmizí a na samotnou Clary zaútočí démon. Proč by se ale démoni zajímali o obyčejné lidi, jako je Clary a její matka? A jak je možné, že má Clary najednou "vnitřní zrak"? To by rádi věděli i Lovci stínů...
Můj názor: Na tudle knížku jsem narazila na GoodReads a docela mě zaujala, okamžitě jsem si ji sehnala a během několika málo dní také přečetla. Pořád jsem si říkala že je to blbost ale ta knížka mě opravdu moc chytla a já se od ní nemohla odtrhnout. Je pravda, že jsem moc nemusela Aleka a Isabellu ale nakonec jsem si je taky oblíbila. Strašně jsem si ale zamilovala hlavní postavu Jace, ikdyž byl někdy nevrlý a škaredý ke Clary, i tak jsem ho měla ráda. Prostě je to další můj knižní oblíbenec! Jace je ten typ klučičí postavy, co je neskutečně přitažlivý, arogantní, někdy sobecký a všechno to náležitě využívá pro svůj prospěch. Např. Jace: „One of the Silent Brothers is here to see you. Hodge sent me to wake you up. Actually he offered to wake you himself, but since it's 5 a.m., I figured you'd be less cranky if you had something nice to look at." Clary: "Meaning you?" Jace: "What else?”. Musím pokračovat? Myslím že ne! Když jsem to začala číst, tak se mi moc nezdál ten styl, jak je to napsaný ale postupně jsem si zvykla a bavilo mě to. Konec byl hodně šokující a já se těším až se (dneska) pustím do čtení druhého dílu této série s názvem The Mortal Instruments 2: City of Ashes. Jinak knihu můžu jen doporučit, je to prostě bomba!!
Hodnocení:  8 / 10

10 comments:

  1. Hodně lidí si to chválí, ale já nevím... Asi se do těchto knížek nepustím. Možná mě naláká film s Lily Collins :D

    ReplyDelete
  2. Asi se půjdu podívat do knihovny..ale popchybuji, že to tam budou mít :-(

    ReplyDelete
  3. Jéé, no fakt, díky moc..plánuji to tak na volno, na prázky, teď nemám vůbec čas nic číst :-( štve mě to :D :D

    ReplyDelete
  4. Tak to si přečtu, ale až dočtu povinou četbu

    ReplyDelete
  5. Přečetla jsem první tři díly, tedy celou tu první část tý série, během jednoho týdne docela nedávno. Vážně mě to hrozně chytlo, hrozně jsem si to zamilovala, zamilovala jsem se do Jace, naprosto ho zbožňuju a jsem ráda, že konečně narážím na někoho dalšího, kdo ho má taky rád, protože většina lidí, co to četla a já je znám, mi říkají, že jim lezl na nervy a nemaj ho rády... :D Ale rozhodně doporučuju dočíst celou tu sérii, alespoň ty původní tři díly, ty další tři nevím, jestli se dají sehnat, ten poslední určitě ne, protože ještě nevyšel tuším ani v originále :D každopádně podle mě by to klidně mohlo skončit tim 3. dílem :D pak určitě napiš, jaký jsi měla dojem z dalších dílů, vždycky mě potěší, když najdu někoho, kdo to taky čte :D

    ReplyDelete
  6. To já taky :) Ještě Rose z rose-daily.blog.cz to čte, tu jsem na to přivedla já a ta je taky krásně nadšená :D a já jsem hrozně ráda, že je nadšenej i někdo další :D já mám staženej už i ten 4. díl, ale ještě jsem se do něj nepustila, moc jiné práce, což mě hrozně štve, jsem napnutá :D A Jace je prostě dokonalej, jen čti dál, čti dál a pochulub se, jak se ti vývoj líbí dál :D Taky jsem slyšela, že od té samé autorky je ještě super ta její druhé série, Infernal Devices, ale nevím, ještě jsem nečetla:D ale chystám se, ale holt až po matuře :/ Ono se to čte hrozně samo:D a upřímně, já věděla, že to budu milovat hned, jak jsem viděla trailer na ten připravovanej film, to mě vlastně donutilo si to přečíst... i když ne, to není tak úplně pravda, doporučila mi to kámoška:D ale začla jsem to číst až po tom traileru :D ačkoliv už teď jsem naštvaná z obsazení a z toho, jak už i v traileru je něco jinak :D

    ReplyDelete
  7. Holky, co znám, co to četly, mi tvrdí, že ID je na ten samej motiv jako MI, ale prej lepší :D tak jsem na to zvědavá, už to mám stažený :D A to já zase naopak, já Jamieho na Jace naprosto žeru :D :D ale zato z ostatních jsem hrozně zklamaná :D jakože fakt skoro ze všech! Hlavně z Magnuse/Krasomila (nevim, jakou řečí to čteš), ale vím, že většina lidí je na označení Krasomil alergická :D To je vyloženě zklamání, z toho jsem až naštvaná :D ale jako Jace... já moc nemusím Alexe upřímně a ačkoliv se ta představa Jace v průběhu čtení trochu pozměnila, furt mi na něj Jamie děsně sedí, nekecam :D

    ReplyDelete
  8. To je dobře, konečně někdo, komu nevadí Krasomil :D od jedné kámošky to mám dokonce zakázané pod pohružkou smrti uškrcením :D ten mě fakt zklamal, až naštval, představa je naprosto jiná, ale tak soudit nechci, uvidíme. A Valentýna bude tuším hrát Jonathan Rhys Meyers... což je mimochodem (ačkoliv ho mám ráda) naprostej nonsence! :D A navíc mu nechali hnědý vlasy (viz trailer) grrr!!! A já jsem se do Jamieho zamilovala, takže já furt viděla Jamieho, pak se to trochu změnilo v poněkud abstraktnější představu, ale Jamie je fakt jedinej, kdo mi vyoženě sednul... :D

    ReplyDelete
  9. Přesně :D já jsem furt chtěla zjistit, kdo Krasomila hraje, jsem si říkala, že je divný, že by to tam nikde nepsali :D a nemohla jsem ho vůbec najít, tak koukam znova a nějakej Magnus Bane? Jako kdo to je??! :D Tak jsem si teda vygooglila, že je to Krasomil, ale docela mě to dostalo :D Upřímně se mi možná i víc líbí Krasomil, já si sice v první chvíli říkala, co to je proboha za jméno, ale nějak jsem si na to zvykla :D Každopádně ten herec je děs... ale nechci odsuzovat předem, takže budu mlčet :D Jak jsi daleko s City of Ashes? A na Valentýna jsem rezignovala... vlastně mě asi poprvý na filmový adaptaci knížky štve úplně všechno... až na obsazení Jace :D ale stejně se těším :D

    ReplyDelete
  10. Krasomil je podle mě příšernej překlad :DD Jinak mi to trochu přijde jako parodie na Harryho Potterra nebo tak něco, ale číst se to dá. Co se týče filmu, tak nechápu kterej debil nechal hrát Johnathana Rhys Meyerse Valentýna! Jako herce ho mám ráda, ale na tuhle postavu se mi vůbec, ale vůbec nehodil, na rozdíl třeba od Jace, kterýho podle mě Jamie ztvárnil dokonale (i když tam vypadá jak ženská, ale nechci tu nikoho naštvat :D).

    ReplyDelete