March 28, 2013

Insurgent - Veronica Roth


Název: Rezistence
Autor: Veronica Roth
Série: Divergence
Počet stran: 360
Nakladatelství: CooBoo
Četla jsem: v češtině
Obsah: Žádná volba není bez následků. Měl to být pro Tris šťastný a slavnostní den, ale všechno dopadlo úplně jinak. Po krvavé tragédii mezi frakcemi vzrůstají konflikty a nad společností se vznáší válka. Tris se musela rozhodnout už jednou – a teď ji čeká další volba. Dřívější rozhodnutí, obavy, zármutek i provinilost, to vše ji teď dostihlo a Tris nezbývá než bez výhrad přijmout svou Divergentní identitu. Dokáže se ale vyrovnat se vším, co to znamená?
Můj názor: Po přečtení prvního dílu Divergent, jsem se snad hled rozhodla a taky přečetla druhý díl trilogie americké autorky YA Veronicy Roth.  Tento díl navazuje na ten předchozí. Ze začátku jsem byla z tohoto dílu docela zmatená, protože Tris s Tobiasem už čas netráví pouze v Neohroženosti ale v Mírumilovnosti, Upřímnosti, Odevzdanosti a nakonec také v Sečtělosti. V tomto díle se děje o hodně víc věcí než předtím. Hodně lidí tady zemře a několik nových se také objeví. Musím říct, že Tris mě někdy docela štvala tím jak věřila Marcusovi, ale já jsem ho celou dobu neměla ráda :D
Spisovatelka v tomto díle velmi pěkně vykreslila vztah mezi Tobiasem a Tris, musím říct, že v prvním díle Divergent se tam toho tak moc nedělo ale myslím, že tady nám to bylo o to více vynahrazeno!!  Nechci se tady až moc rozepisovat protože myslím, že většina z vás to ještě nečetla, protože nechci spoilerovat, a těch spoilerů je tam docela dost! Jediné, co ještě řeknu je, že tadle knížka byla zvolena největším knižním portálem GoodReads nejlepší knihou roku 2011 a také to byla nejlepší YA kniha podle American Library Association. Co víc dodat? Už snad jen to, že Veronica  Roth je úžasná, talentovaná mladá autorka, které napsala knihy, které mě nesmírně bavili a ten konec byl prostě bomba! Né, bomba, mega bomba, takdle vykulená jsem na konci knihy už dlouho nebyla, ale víc už vám opravdu neřeknu! Prostě si to přečtěte, hned!! A ani mi neříkej že jste nečetli první díl! Jo a prosím neříkejte mi že se vám zdá že je to podobný The Hunger Games, je to jiný, je to speciální a je to osobitý, jediný co to má společnýho s THG je že tam jsou frakce a v THG jsou kraje, a taky, že obě knihy jsou žánr dystopie, toť vše!!  Mislím, že série Divergent se stává jednou z mých moc oblíbených!
Hodnocení: 8 / 10



2 comments:

  1. Teď jsi mě navnadila, abych si druhý díl přečetla, co nejdřív :D No nevím... u jedničky mi to HG připomínalo no, třeba se to u dvojky změní :) A snad si tu Tris oblíbím víc než v jedničce :D

    ReplyDelete
  2. Tuhle ságu bych jednou ráda přečetla.

    ReplyDelete