April 26, 2013

City of Glass - Cassandra Clare

Název: Město ze skla
Série: The Mortal Instruments
Autor: Cassandra Clare
Počet stran: 448
Nakladatelství: Mladá fronta
Četla jsem: v češtině
Anotace: Aby Clary zachránila život své matce, musí se vydat do Skleněného Města, dávného domova všech lovců stínů, přestože vstup do města bez povolení je proti Zákonu a porušení Zákona se trestá i smrtí. A aby toho nebylo málo, dozví se, že Jace ji ve městě nechce a Simona uvrhli lovci stínů do vězení, jelikož jim upír, kterému neublíží sluneční světlo, připadá krajně podezřelý. Clary postupně odhaluje další střípky z minulosti své rodiny a nalézá přitom spojence v tajemném lovci stínů Sebastiánovi. Valentýn sbírá veškeré své síly, aby jednou provždy zničil všechny lovce stínů, a jediná šance, jak ho porazit, spočívá ve spolupráci s odvěkými nepřáteli. Dokáží však podsvěťané a lovci stínů zapomenout na vzájemnou nenávist a bojovat za společnou věc? Jace si uvědomuje, jak moc je ochoten kvůli Clary riskovat. Podaří se Clary získat vládu nad svými nově objevenými schopnostmi a zachránit Skleněné Město?
Můj názor: Již když jsem tutu sérii knih začala číst, tak jsem se řekla, že si přečtu první tři knížky, protože ona to měla být původně trilogie. První díl jsem hltala, u druhého už jsem tak moc rychle nečetla a ten třetí už jsem četla spíš jen protože jsem chtěla dočíst onu trilogii. Celý ten příběh co Cassandra vymyslela je úžasný ale zde, při čtení třetí knihy už jsem se někdy i docela nudila. Baví mě číst o Lovcích stínů, to ano ale už my to přišlo že je to vše pořád stejné. Co se mi ale tady líbilo byl fakt, že děj se neodehrává v New York City, jak tomu bylo v dílech předchozích ale v Idrisu, zemi Lovců stínů. Čekala jsem že tady bude více ze vztahu Clary s Jacem ale moc tam toho nebylo. Asi od druhého dílu jsem si oblíbila Aleka, který byl zde spolu s Krasomilem úžasný. Pří čtení tédle knihy jsem byla hned několikrát překvapena, a když říkám překvapena, tak myslím jako hodně překvapena. Bohužel to bylo asi jen jednou v dobrém a několikrát ve špatném, ale nebudu vám prozrazovat proč, protože jestli to chcete vědět, tak si to přečtěte. Nejspíš po přečtení toho co jsem tady napsala si řeknete, že to není nic moc. Ale je, ta knížka je sama o sobě dobrá, napínavá, plná akce, to akorát já už jsem se asi těchto knih přečetla. Neznamená to ovšem, že již nemám ráda Jace a Clary, ty ráda mám, obzvláště Jace mám moc ráda! Na druhou stranu jsem dost happy, že jsem se do této série pustila, stálo to za to!
Hodnocení: 7 / 10

4 comments:

  1. Vyzerá to veľmi zaujimavo :) To je pokračovanie Mesta kosti?? :)

    ReplyDelete
  2. Sladké tajemství, jsou další tři díly :D jeden ještě nevyšel a ty dva z těch dalších tří jsem ještě nečetla... nějak jsem... byla ráda, jak dopadl ten třetí díl a moc se mi nechtělo pouštět do těch dalších, nemám moc čas no :D ale přečtu si je. Každopádně já mám City of Glass asi nejradši, zatím tedy, z těch prvních tří, já mám dojem, že se těhle knížek asi nikdy nepřečtu, prostě to miluju :) tahle série patří prostě k mým nejoblíbenějším a nemůžu se dočkat filmu!

    ReplyDelete
  3. Asi si to přečtu :-D je to hodně napínavé :)

    ReplyDelete
  4. Čítala som zatiaľ len prvú časť, ale chcem sa pustiť aj do tejto, kedže túto sériu milujem. Neviem sa dočkať filmu, aj tejto knihy :)

    ReplyDelete