June 13, 2013

Série Mediátor - Meg Cabot


Série: Mediátor
Autor: Meg Cabot
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: cca 200
Četla jsem: v češtině a angličtině
Můj názor: O této sérii jsem věděla již jistou dobu ale nikdy jsem si ji z knihovny nevypůjčila a nepřečetla. Tento rok se to ale změnilo. Je pravda, že knížky z této série jsem si z knihovny stejně nepůjčila ale sehnala si je na internetu a přečetla tak. Tato série vypráví příběh šestnácti leté Susannah Simons, které se narodila a vyrostla v New York City. Její matka, televizní reportérka, se ale znovu vdá za Andyho, který spolu se svými třemi syny Jakem (Somma), Bradem (Mimoň) a Davidem (Prófa), žije v městečku Carmel-by-the-Sea v severní Kalifornii.
Jenže Suze není jen tak obyčejná šestnástiletá holka, kromě toho že teď prochází mnoha změnami, tak také vidí duchy a to již od svých dvou let. Suze je totiž mediátor, což je člověk, který má schoptnost vidět a komunikovat s mrtvými. Údělem mediátorů je posílat duše zesnulých do další fáze, aby nezůstali v našem světě.
Suze je na přítomnost duchů ve svém životě zvyklá, takže jí jen tak nějaký duch nepřekvapí ale na co není zvyklá je její nový spolubydlící Jesse. Je to sto padesát let mrtvý duch muže (nebo spíš kluka), které v jejich domě zemřel a zabydlel se v Suziném novém pokoji. Jak už to tak bývá, tak Suze naprosto okouzlí jeho (nejen) vzhed a chování (upřímně se jí ani nedivím, já bych se do něj zabouchla taky).
Jednou z hlavních postav, se kterou se v celé sérii setkáváme je Otec Dominik, ředitel Misijní akademie
Junipera Serry, kterou Suze spolu s nevlastními bratry navštěvuje. Otec Dom, jak mi Suze říká je stejně jako ona mediátor, který má ovšem na tutu celou mediátorkou věc zcela jiný názor než Suze.
On je zastáncem toho, že ve všech je něco dobrého a že zbloudilím duším, jak se duchům také říká, by se mělo pomáhat a né a nimi bojovat. Otec Dominik považuje to že je mediátor za dar, což Suze nechápe a odmítá. Ona by raději žádného ducha ani neviděla (až na Jesseho ovšem).
Nebudu zde ovšem vypisovat co se v jednotlivých dílech děje, protože bych za prvé vyzrazovala spoilery, pro ty co to ještě nečetli a za druhé si myslím, že to nemá cenu, protože by ti kdo neví vůbec o co go stejně moc nechápali o čem a kom se zde hovoří.
Každopádně musím říci, že přečtení této série určitě stálo za to a jsem moc ráda, že jsem se do toho pustila. Vůbec by mě nenapadlo že mě to tak moc chytne, vážně ne. Ze série Mediátor se stala jedna z nejlepších sérií co jsem četla a o tom že Meg Cabot je úžasná spisovatelka, od které si vždy moc ráda něco přečtu snad ani hovořit nemusím.
Hodnocení: 9 / 10

8 comments:

  1. O téhle sérii jsem už četla, ale až po téhle tvé recenzi jsem se rozhodla, že to zkusím taky. V sobotu jdeme s mamkou do knihovny, tak když tam budou mít první díl, pustím se do čtení :)

    ReplyDelete
  2. "Jsem roztříštěná" si chci taky přečíst... Možná si budu přát nějakou knížku za vysvědčení :D (i když se pravděpodobně nebudu mít čím chlubit :D)

    ReplyDelete
  3. Pak musíš napsat jaké to bylo! Doufám, že to bude taková bomba, jak to vypadá :) Mně se úplně hrozně moc líbí ta obálka ♥ :D A jsem ráda, že poslední dobou vychází takové přelomové knížky - po těch knížkách o upírech atd... je to příjemná změna :)

    ReplyDelete
  4. Meg Cabotová je dokonalá spisovatelka!! :-)
    Četla jsem pouze první dva díly, ptomo jsem s tím nějak sekla, co nechápu proč.Blíží se ale prázdniny, takže si knihy určitě přečtu, prtože nemám, co číst :-) :D

    ReplyDelete
  5. Od tejto spisovateľky ja fakt možem knihy! Píše uzasne a vždy ma jej pribehy vtiahnu do deja a je dost vtipná :D Ale táto seria mi akosi unikla :/ Musim sa na nu pozriet! Dik za info!

    ReplyDelete
  6. Ještě jsem o ní neslyšela, ale možná si od ní něco přečtu :)

    ReplyDelete
  7. O tejto sérií ani o autorke som doposiaľ nepočula, ale znie to naozaj dobre. Mala by som sa opäť raz pustiť do nejakého čítania, vďaka tebe som tu narazila na toľko kníh... Hádam sa mi podarí si aspoň nejaké prečítať :) Inak, už som späť na blogu, vďaka za to, že si rešpektovala môj hiatus :)

    ReplyDelete
  8. Tohle je moje největší srdcovka. Vážně. Četla jsem tuhle sérii už několikrát, mám doma česky půlku, druhá se u nás nedá sehnat, tak mám ty zbylé anglicky, i když teda anglicky jsem zatím přečetla jen jeden díl. Je to vážně asi nejlepší knižní série od Meg, kterou jsem četla a hlavně jedna z mých nejoblíbenějších knižních sérií vůbec. Je to láska, která mě hádám už nikdy v životě nepustí, srdcová záležitost, snad největší, jakou ohledně knížek mám. Rozhodně to stojí za přečtení a vždycky jsem nadšená, když najdu někoho, kdo to zná :)

    ReplyDelete