July 14, 2013

Anna and the French Kiss - Stephanie Perkins

"
Název: Polibek pro Annu
Série: Anna and the French Kiss
Díl:  1.
Autor:  Stephanie Perkins
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 372
Četla jsem: v češtině
Anotace:  Sedmnáctiletá Anna se cítí podvedená. Její rodiče ji totiž posílají na roční studium do Francie - přes půlku planety, do neznámého prostředí, aniž by navíc uměla slůvko francouzsky. Musí tak opustit své přátele, potenciální lásku i veškerá pohodlí amerického života a začít úplně nanovo. V romantické Paříži, ve městě, které nikdy nespí, se vrhá do nových vztahů i zkušeností a odhaluje v sobě skryté vlastnosti. A také je tu jeden spolužák, Étienne St. Clair, který se liší od všech chlapců, které kdy Anna potkala…

Můj názor:  Anna and the French Kiss je romantická kniha od autorky Stephanie Perkins, která píše nejen YA ale také knihy pro dospělé, nebojí se ovšem přiznat že YA knihy jsou úžasné.

Já osobně jsem o Polibku pro Annu věděla již dlouhou dobu, četla jsem na ni několik báječných recenzí a přemýšlela zda si ji také přečíst. Nakonec jsem si řekla že tomu dám šanci. Zprvu jsem si myslela že to bude pouze obyčejná romantická kniha pro pubertální holčičky. Ona to na jednu stranu i je romantická kniha pro pubertální holčičky ale při čtení vám to je úplně jedno.

       Kniha vypráví příběh Anny, holky která moc dobře ví jaké to je když za vás v důležitých věcech rozhodnou rodiče.
Anna Oliphant se těšila na svůj poslední rok doma v Atlantě s přáteli a rodinou. Místo toho jí její zbohatlý tatínek pošle na rok studovat na SOAP, School of America in Paris. Což je škola pro američany v Paříži.
       Nikoho tam nezná a jediné co francouzky umí říct je wee, ne pardon tedy oui. To jen abychom si rozumněli, oui, oui. Anna nerozumí ani slovo a tam má být celý rok, chápete, celý jeden rok. Upřímně, kdybych byla na místě Anny, tak bych asi taky zrovna dvakrát nadšená nebyla!
Jako vážně, kdo posílá vlastní děti do internátní školy? Je to jako Bradavice. Akorát ta moje nemá krásné kluky čaroděje nebo hodiny lítání.

Anna v campusu potká Meredith a ta ji seznámí se svými přáteli Rashmi, Joshem, Ellie (ta už ale na SOAP nestuduje) a St. Clairem.
Meredith pomůže Anně se trošku v Paříži zorientovat a také jí ona a její přátelé ukáží všechny krásy Paříže.
Anna se všemi zažije velmi pěkné chvíle a nezapomenutelné momenty.
"Anno, Anno"  řekne Josh. "Kdybych dostal euro za každou kravinu co jsem udělal, tak už bych si mohl koupit Monu Lisu"

Člověkem, se kterým se Anna zpřátelí asi nejvíce je Étienne St. Clair. Ano, Étienne St. Clair, krásné jméno co? Z Anny a St. Claira se postupem času stanou nejlepší přátelé a jak to tak už v životě bývá Anna velice brzy zjistí že s Étiennem nechce být jen kamarádka. On ten kluk je (mimochodem) naprosto úžasný. Má francouzské jméno, britský, ano BRITSKÝ přízvuk a světe div se on je to američan.

Étienne je přesně ten typ kluka co vypadá dobře, chová se hezky a ještě má britský přízvku. No, já jsem do něj byla zabouchlá a to jsem o něm jen četla, vážne nechci vědět co bych dělala kdyby existoval ......počkat, on neexistuje? néé! Už jen to jméno by stálo za hřích, a ten přízvuk, pane bože, on má přízvuk a ještě britský! *dying*
"Šťastné Díkuvzdání!" podá mi vztupenku. "Pojďme se podívat na mrtvoly!"
No a takto nějak se asi cítila Anna (dobře, možná trošku přeháním, ale opravdu jen trošku). Jo a už jsem vám říkala jak dokonale Étienne vypadá?  Já vím, já vím.  Každopádně, Étienne St. Clair je kus a já sama jsem tak úžasnou knižní postavu už dlouho neviděla.

Dalšími, ikdyž vedlejšími postavami v knize jsou již zmiňovaní Rashmi a její přítel Josh, Meredith, Ellie a také přátelé Anny doma v Atlantě, její nejlepší kamarádka Bridge, bývalý přítel Matt a potencionální přítel Toph. Každý z těchto postav do knihy svým vlastní způsobem přináší něco osobitého bez čeho by asi tato kniha nebyla takovou jakou je.
Všechny postavy jsem měla docela ráda, Josh a jeho smysl pro humor byl úžasný, Matt, který tam byl asi jen jednu scénu se mi vryl do paměti větou, kterou řekl Anně, bylo to něco o tom, že doufá že jí to se St. Clairem výjde. Rashmi jsem ze začátku ráda moc neměla ale nakonec se s Annou zpřátelila a vyklubala se z ní velmi dobrá kamarádka. Jedinou postavou, kterou jsem opravdu nemohla vystát byla Ellie a to asi jen z jediného důvodu. Ona je Ellie totiž přítelkyně Étienna.

Na jedinečnosti knize taky přidávala její atmosféra. Paříž. Město lásky. Musím uznat, že autorka toto město popsala naproto báječně a já jsem si to celé velmi užila. Mám to štěstí, že jsem v Paříži byla a většinu ze zmiňovaných míst jsem také navštívila, takže to pro mě bylo pěkné zavzpomínání na můj jeden den v Paříži.
Celé město je tam velmi pěkně popsané a čtenář se snadno dostane do té správné nálady, která jej provází od začátku až do úplného konce.
Pro mě to bylo jako bych se do Paříže vrátila a spolu s Annou si ji celou znovu procházela.

Když jsem se do Anny pouštěla tak jsem neměla ani tušení jaký dojem na mě udělá. Musím uznat, že toto není jen obyčejná romantická kniha, toto je zážitek, u kterého jsem se culila jak malá. Neskutečně moc jsem si to užila a ani nevím co bych tomu vytkla. Asi nic. Celé to bylo báječně napsané a já Polibek pro Annu mohu jen doporučit. Honem si to běžte přečíst!!

Hodnocení: 10 / 10

5 comments:

  1. Vypadá to dobře..:)

    ReplyDelete
  2. nejprve si přečti článek na blogu a potom můžeš soudit :)

    ReplyDelete
  3. Táto kniha sa mi celkovo pozdáva a po tvojej recenzií ma naozaj zaujala. Veľmi rada by som si ju prečítala, budem musieť už konečne zájsť do knižnice, alebo si ju niekde vyhľadať, ak ju u nás, samozrejme, vydali. Alebo by som si ju kľudne zaobstarala v čestine, celkom rada čítam české knihy, navyše za pár týždňov idem do Čiech za príbuznými :) Ale už dosť o mne... Recenziu musím pochváliť, opäť si ju skvelo a pútavo napísala. A s tomu chlapec s brítskym prízvukom... Joj, čo k tomu len dodať :D V poslednej dobe sa mi viac začína páčiť tá anglická angličtina, teda ten prízvuk. V reálnom svete by musel byť na zjedenie :))

    ReplyDelete
  4. Podle tvé recenze kniha vypadá opravdu zajímavě :-) Mm ji napsanou v seznamu knih, které chci o prázdninách přečíst :-)

    ReplyDelete
  5. Nemusi to byt zlé :) Len akosi teraz nemam cas na knihy

    ReplyDelete