July 09, 2013

Onegin

Název: Oněgin
Rok: 1999
Režie: Martha Fiennes
Popis:  Lehkomyslný znuděný mladík Evžen Oněgin tráví svůj život na večírcích petrohradské smetánky. Po smrti strýce odjíždí na zděděný venkovský statek, kde se seznámí s oduševnělou kráskou Taťánou, která je Oněginem okouzlena natolik, že mu vášnivě vyznává lásku. Oněgin ji však chladně odmítá a odjíždí. Po letech se opět setkají. A tentokrát je to Oněgin, kdo vzplane spalujícím citem ...

Můj názor: Myslím že tento příběh vám moc představovat nemusím. Snad každý zná Oněgina. A pokud ne, tak jej jistě máte všichni jako povinnou četbu do školy. Já osobně jsem knihu nečetla ale vím o čem příběh pojednává. Evžen po smrti strýce odjíždí na venkovský stateket, který zdědil. Tam se seznámí s Lenským, který se stane jeho nejlepším přítelem. Lenský pozve Evžena na večeři k sousedům Larinovým. Paní Larinová má dvě dcery starší Olgu a mladší Taťánu.
Taťána se do Evžena zamiluje ale jeho přítel Lenský je zamilovaný do ní. Tito dva tedy svedou souboj, ve kterém Evžen Lenského zabije. Mezitím zamilovaná Taťána píše Evženovi dopisy ale on jí stále odmítá. Na oslavě jejích jmenin jí Evžen do očí řekne, že ji nemiluje a ví že ona si může najít někoho jiného, lepšího. Taťána je zdrcena ale o několik let později se Taťána a Evžen setkají na plese v St. Petersburgu, kde Evžen požádá Taťánu o tanec. Ta jej ale odmítne a místo toho jde za svým novým maželem. Evžen tedy odejde a napíše Taťáně dopis, ve kterém jí vyzná lásku.  Ona si jej přečtě ale následně také spálí.
Ještě před shlédnutím tohoto filmu jsem si říkala jaká ten Oněgin musí být ale blbost. Tento film mě kupodivu velice bavil a jsem hodně ráda, že jsem ho viděla. Byl pěkně natočený a výběh herců nebyl taky vůbec špatný. Dívala jsem se na to s českým dabingem, takže jedna z věcí co mi trošku vadilo bylo to, že všechny dopisy co Taťána nebo Evžen psali byli anglicky a také se tam docela hodně mluvilo francouzky a také česky. No a jména, jména měli včichni samozdřejmě ruské.
Celkově se mi ten snímek líbil mnohem více než jsem původně očekávala a také jsem začala uvažovat o přečtení stejnojmenné knihy od Puškina.


6 comments:

  1. Znám to, ale taky jsem to ještě nečetla :)

    ReplyDelete
  2. Knihu jsem četla a mohu jen doporučit - začátek je trochu slabší ale celkově je kniha moc dobrá :) A film jsem tak viděla a celkem se mi líbil:)

    ReplyDelete
  3. Já jsem měla v plánu si knihu přečíst, ale pak jsem zjistila, že to bude přes 400 stran (tuším?) četby asi tak v podobě, jako je Faust nebo tak něco. V ten moment jsem si Oněgina z povinné četby vyškrtla :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oněgin má slabých dvě stě stran a navíc je psán ve verších. Přečíst se dá v klidu za jeden večer ;)

      Delete
  4. Odpovedám na komentár u mňa:
    Na The Selection sú rozporuplné názory, mne sa páčila, veľmi dobre a rýchlo sa čítala. Zo začiatku je to úplne ako Hunger Games, len je to také dievčenskejšie a jednoduchšie čítanie, keď má princ postupne vyraďovať dievčatá, takže človek len obracia stránky a premýšľa, kto vypadne :D (A to som podobné reality show nikdy nepozerala, tu ma to bavilo :D)

    ReplyDelete
  5. Film jsem viděla několikrát a líbil se mi, ale kniha je pro mě přeci jen srdcovka. Některé pasáže umím dokonce zpaměti :D Četbu můžu jenom doporučit. Jen forma románu ve verších nemusí každému úplně sednout.

    ReplyDelete