July 07, 2013

Shatter Me - Tahereh Mafi

Název: Jsem Roztříštěná
Série: Roztříštění
Autor: Tahereh Mafi
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 287
Četla jsem: v češtině
Anotace: Jsem prokletá.
Mám dar.
Jsem zrůda.
Jsem více než člověk
Můj dotek je smrtící.
Můj dotek znamená sílu.
Jsem jejich zbraní.
Budu se bránit.
Nikdo neví proč je Juliettin dotek smrtící, ale Obnova s ní má své plány. Chtějí jí použít jako zbraň. Ovšem Juliettina představa je úplně jiná. Kniha, kterou držíte v ruce, vás bude děsit. Tuhle knihu nebudete moci odložit.

Můj názor (obsahuje spoilery): Dlouho jsem uvažovala zda si tuto knihu přečíst, či nikoli. Nakonec jsem se rozhodla že ano. Knihu jsem si objednala v době, kdy mělo nakladatelství CooBoo slevy a já prahla po nějakém čtení.
Jednou z věcí, proč jsem si roztříštěnou pořídila je její úžasná obálka, od již zmíněného nakladatelství CooBoo, která je podle mého názoru milionkrát hezčí než ta americká.
Juliette je již 264 dní zavřená v ústavu pro duševně choré, již 264 dní s nikým nepromluvila, nikoho neviděla. Je tam zavřená mezi 4 stěnami a jedinou její společností je její zápisník, kam si píše své myšlenky. Juliette se nesmí nikoho dotknout, protože pokud to udělá, ten člověk zemře. Její rodiče se jí kvůli této nemoci vzdali a nechali aby ji Obnova odvezla.
Jednoho dne jí ale oznámí, že jí přibude spolubydlící. Juliette neví kdo to bude ale zjištění této informace ji překvapí. Je to Adam Kent, kluk, se kterým chodila několik let do školy, který s ní nikdy nepromluvil ani slovo,  který se na ni jako jediný usmál.
Za nějakou dobu si pro Juliette přijdou vojáci Obnovy a společně s Adamem ji odvedou za jejich šéfem Warnerem. Warner se již několik let zabývá studiem Juliette a jejich schopností. Warner ji chce pro sebe. Chce ji použít jako zbraň. Chce ji vlastnit.
Mezitím se ale Adam a Juliette sbližují více než by Warner chtěl a jedno jediné zjištění toto jejich sbližování ještě posilní. Adam naprostou náhodou zjistí že je imunní vůči doteku Juliette. On se jí může dotknout.
Po tomto již těm dvoum nebrání nic v cestě. Ale počkat, Warner.
Adam tedy vymyslí plán a oba od Warnera utečou. Během jejich útěku se k nim přidá Adamův mladší bratr James a také Kenji, jediný kamaráda Adama z vojny. Od Kenjiho se dozví o úkrytu, kde budou všichni v bezpečí a také se tam vydají. Když tam ale dorazí, čeká na ně překvapení, které ani jeden nečekal.
Bez přemýšlení jsem rozhodnutá kdo je mou oblíbenou postavou. Adam. Ten jako jediný stál vždy při Juliette, dokonce i v době kdy si sama o sobě přestávala myslet, že je čloček, Adam nikdy nepochyboval.   On ji miloval hned od začátku, on jediný jí chápal. Já jsem si toho kluka opravdu moc oblíbila a jsem ráda, že autorka zvolila pro Juliette právě jeho. Od Juliette jsem toho čekala mnohem více, nijak moc mě neoslovila a asi už ani neosloví.
Co se mi na této knize líbilo asi nejvíce je toto, přešktnuté písmo, kterým  jsou vyjádřeny pocity a myšlenky Juliette. Ještě nikde jsem se s tím nesetkala a musím říci, že se mi to opravdu hodně líbí.
Kniha celkově nebyla špatná, to vůbec ne ale čekala jsem o ní opravdu něco lepšího, jiného. Nemůžu ale říci, že by to nebyla zajímavá kniha, ona zajímavá a originální byla ale mé očekávání bylo jiné. Hodně jiné.
Hodnocení:  5 / 10

Obrázky jsou z: We♥It

4 comments:

  1. Musím říct, že jsem taky od knihy čekala víc. Díky tvému popisu teď vím, že kniha nebude až tak výjimečná, jak jsem si myslela - doufala jsem v něco nového, kde třeba "láska" nebude to hlavní a hrdinka se bude muset porvat s celým světem... Nebo tak něco :D No uvidím, jestli si ji po tvé recenzi ještě budu chtít přečíst. Poslední dobou zase narážím na knížky, které nejsou nic moc...

    ReplyDelete
  2. Ze začátku jsem si myslela, jaká to nebude úžasná knížka, ale podle tvé recenze..no, uvidím.:)

    ReplyDelete
  3. Je mi ľúto, že bola pre teba táto kniha sklamaním. Na recenziu som sa veľmi tešila, ty si samozrejme nesklamala :) Škoda, no. To písmo sa mi ale páči, je to dosť odlišné a originálne. A tiež sa mi pozdáva Adam. Každopádne súhlasím, že tá naša obálka je krajšia ako americká :)

    ReplyDelete
  4. No, mně vyloženě sedl začátek ve vězení, později to z knihou začalo jít trochu z kopce. Mrzelo mě, že autorka si neuchovala originální přístup k vyprávění příběhu po celou dobu. Nicméně špatné to určitě nebylo.

    ReplyDelete