July 28, 2013

Unearthly - Cynthia Hand

Název: Nadpozemská
Série: Unearthly
Díl: 1.
Autor: Cynthia Hand
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 360
Četla jsem: v češtině
Anotace:  Zjistit, že jste částečně anděl, není zrovna běžná rutina ani procházka růžovým sadem, zvlášť když víte, že máte naplnit na Zemi poslání, že máte úkol, který byl svěřen jedině a právě vám, ale nikdo vám neřekne, jaký ten úkol přesně je. Nicméně Clara, hlavní hrdinka trilogie Nadpozemská, se s tím statečně pere. Dokonce se snaží zjistit, kdo je ten pohledný kluk, kterého vídá ve svých snech a který zjevně nějak patří k jejímu poslání. Má ho zachránit? Je tohle smyslem jejího života?  Když se pak setká s Christianem, zdá se, že všechny dílky skládačky zapadly na svá místa. Jenže nic není tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát. Clara je nakonec nucena volit mezi lidskou láskou a andělskou povinností a nikdo netuší, jaké důsledky to všechno může mít.

Můj názor: V první řadě musím moc pochválit výběr obálky! CooBoo nevytvářelo obálku novou nýbrž převzalo tu původní, která je nádherná. Moc se mi líbí volba barev a také písma, jenž tomu dodává tu správnou andělskou antmosféru. Nesmím ovšem opomenout fakt, že typ písma je vystouplý a lesklý. Ona obálka byla jedním z faktorů, které mě přiměly knihu přečíst.

Příběh vypráví o dívce jménem Clara, která již nějaký ten pátek ví, že není obyčejná. Je z andělské krve. Její matka je poloviční anděl a Clara spolu s jejím mladším bratrem Jeffreym jsou andělé čtvrteční.
Každý anděl, i ten čtvrteční, má na zemi určité poslání, které musí splnit. Toto poslání se mu začne zjevovat v podově vizí, které mohou být hodně matoucí.

Clara ve své vizi vidí požár v lese a tajemného kluka, kterého má za úkol zachránit. Tato vize ji dovede ze slunné Kalifornie až do městečka Jackson Hole ve státě Wyoming.
Tam se Clara seznamuje se svým cílem, Christianem Prescottem, který stejně jako ona navštěvuje Jackson Holskou střední. Mimo Christiana Clara také poznává Angelu, která je stejně jako ona z andělské krve a Wendy, která z andělské krve sice není ale má hezkého bratra Tuckera.

Celá kniha řeší také milostný život Clary a nezaobírá se pouze jejím posláním, ikdyž to v knize hraje velmi důležitou roli.
Ono poslání se totiž neustále blíží a Clara se na něj musí náležitě připravit.

Všechny postavy v knize jsou popsány tak pečlivě že člověk má pocit určité propojenosti s nimi.
Celá kniha je napsána velmi čtivým a zajímavým způsobem, který je ještě obohacen nádherným grafickým zpracování kapitol. Název každé kapitoly je unikátní, vtipný a dokáže čtenáře navnadit na nadcházející stránky.

Od knihy jsem čekala něco trošku jiného ale to nemění nic na tom, že to bylo zajímavé a originální čtení. Nikdy předtím jsem nic o andělech nečetla, mám bohaté zkušenosti s úpíry, vlkodlaky a dalšími nadpřirozenými bytostmi ale o andělech jsem četla poprvé. Andělská tématika mě sama o sobě vždy fascinovala a jsem velmi ráda, že se ke mě série Nadpozemské dostala. Tento díl byl pouze začátek celého příběhu a já jsem ohromně zvědavá jak to celé bude pokračovat.

Hodnocení:  8 / 10

2 comments:

  1. Co se týká tématiky s anděli, tak já jsem četla první tři díly z tetralogie Zavržený, které mě ohromně bavily (tohle ti doporučuju, až nebudeš mít vůbec, co číst ;)). O Nadpozemské jsem slyšela už před nějakou dobou a taky jsem si ji chtěla přečíst, ale u nás v knihovně ji nemají a kupovat se mi ji zase moc nechce :D Zkusím kouknout na netu, jestli někdy nebude ke stažení. Jinak senzační recenze!

    ReplyDelete
  2. Mam celkom rada taketo mysteické príbehy ale prestanu ma hned bavit pokial sa drzia stale toho istého že stretne chlapca a musi si vybrat a podobne :)

    ReplyDelete