August 18, 2013

Boundless - Cynthia Hand

Název: Nespoutaná
Série: Unearthly
Díl: 3.
Autor: Cynthia Hand
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 344
Četla jsem: v češtině
Anotace:  Clara se musela vyrovnat se znepokojujícími vizemi, se ztrátou člověka, kterého nesmírně milovala, i s bolestivým rozchodem se svou první láskou. Nepřeje se nic jiného než žít normální život, vystudovat a ujasnit si, který se dvou úžasných kluků v jejím okolí je ten pravý.
Avšak další vize, a s ní spojené poslání, na sebe nenechá dlouho čekat. A je ještě děsivější a nebezpečnější než všechny předchozí. A jestliže Clara nechce obětovat svou nejlepší kamarádku i celé andělské společenství, musí se vypravit na cestu, která navždy změní její život, na cestu, která jednou pro vždy určí, kam se bude ubírat osud její i osud všech, které miluje.

Můj názor:  V první řadě bych moc chtěla pochválit celé grafické zpracování této andělské série. Obálky, začátky kapitol, názvy kapitol všech tří dílů jsou naprosto úžasně udělané a ke knihám se nesmírně moc hodí.

Příběh v Nespoutané navazuje na konec Zasvěcené, kde se Clara musela vyrovnat se zjištěním že není anděl ze čtvrtiny ale rovnou ze tří čtvrtin, což z ní dělá jednu z nejsilnějších dětí andělské krve. Následně ji také po sto dvaceti letech pozemského života opustila její milovaná matka a Clara se také rozešla se svým přítelem Tuckerem. Zdá se že nic nejde tím správným směrem.
Clara tedy odjíždí spolu s Christianem a Angelou studovat na Stanford v Kalifornii. Ani tam ale Claru neopouštějí znepokojující vize, kterou jsou tentokrát mnohem horší než ty, které sužovalu její dosavadní život.

Moc se mi v této knize líbilo, že se také odehrává i někde jinde než je Wyoming. Je pravda, že ani Clara tak ani Christian a Angela na Stanfordu nezůstanou moc dlouho, ale i přesto jsem si toto místo moc oblíbila. Bylo to něco úplně nového vidět Claru studovat vysokou školu a zajímat se i o jíné věci, než je její poslání a celou věc s andělskou krví.

Když jsem v recenzi na Zasvěcenou psala, že se tam dějí zajímavé a akční věci, tak jsem ještě nevěděla co mě bude čekat v Nespoutané. Právě Nesoutaná je akcí přímo přecpaná a člověk musí dávat velký pozor aby se v ději, který je občas hodně napjatý neztratil.

Konec této trilogie je pro některé zklamáním, pro některé ne. Já osobně jsme čekala něco úplně jiného a musím se přiznat, že na malou chvíli jsem byla i na autorku naštvaná, neskončilo to podle mých představ ale zase jsem ráda že to dopadlo dobře.

Hodnocení: 8 / 10

1 comment:

  1. Tak teď si chci Nespoutanou přečíst ještě víc :D

    ReplyDelete