August 12, 2013

Hallowed - Cynthia Hand

Název: Zasvěcená
Série: Unearthly
Díl: 2.
Autor: Cynthia Hand
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 308
Četla jsem: v češtině
Anotace: Celé měsíce se Clara připravovala, aby naplnila své poslání. Ale nic ji nedokázalo připravit na volbu, kterou musela učinit ten osudový den. A zjistila, že být částečně anděl není tak jednoduché, jak si myslela.Nyní, rozpolcená mezi láskou k Tuckerovi a komplikovaným vztahem k osudem předurčenému Christianovi, se Clara musí vypořádat s šokujícím odhalením: Někdo, koho miluje, zemře během několika měsíců. Budoucnost je nejistá a komplikovaná a jedinou věcí, kterou ví jistě, je, že vše spalující oheň byl jen začátek.

Můj názor: Stejně jako i u prvního dílu, tak i tady musím moc pochválit obálku knihy. Nakladatelství CooBoo u této série nechalo obálky původní, pouze s českým názvem. Obálka je tmavě modrá (ta česká) a písmo je stříbrné (nebo co to je) a na světle se leskne. Jak už jsem říkala v předchozí recenzi na Nadpozemskou, tak i tady se celé grafické zpracování ke knize hodí.

Celý příběh báječně navazuje na první díl. Ten skončil požárem v lese, který se Clařě v prvním díle objevoval ve vizi. Zasvěcená začíná několik málo dní po ničivém požáru, který způsobil to, že události nabrali úplně jiný směr.

 Pomalu se ukazuje že požár byl pouze začátkem sletu událostí, které se v Zasvěcené odehrají. Vize, kterou měla Clara o lesním požáru nezmizí, místo toho se změní na vizi novou, mnohem děsivější a tragičtější než byla ta předchozí.
Clara se dozvídá, že její poslání stále pokračuje a nikde není napsáno kdy přesně skončí.
Také se ukáže, že Christian Prescott, kluk, kterého měla Clara ve své vizi zachránit z lesního požáru, vůbec záchranu nepotřeboval, protože je stejně jako Clara z andělské krve a jeho posláním bylo zachránit Claru.

První díl, Nadpozemská byl celý zaměřený na Claru a na poslání. V Zasvěcené tomu tak již není. Clara se sice stále snaží zjistit co je tím jejím posláním ale už se na to nesoustředí v celé knize.
Dozvídáme se zde plno nových a neskutečně překvapivých věcí, které dávají příběhu úpně jiný spád.

Více prostoru se zde také dostává vedlejším postavém, které v prvním dílu nebyli zas tak výrazné.
Celá kniha je velmi čtivá a napínavá. Je plná akce a zvratů, které pomalu ani nechápete. Pokud jsem z prvního dílu byla nadčená, tak nevím co bych řekla tady. Zasvěcená nezklamala.

Hodnocení: 9 / 10

3 comments:

  1. Tato série vypadá opravdu zajímavě! :-)

    ReplyDelete
  2. Už jsem to viděla v knihovně, plánuji si půjčit!:D:)

    ReplyDelete
  3. Opět krásně napsaná recenze :) Přiznám se, že před pár okamžiky jsem dočetla Nadpozemskou... Nebo spíš většinu jsem přečetla a posledních asi 40 stran jsem projela očima, protože mě příběh začal nudit a už se mi to nechtělo číst. Čekala jsem od toho něco jiného a nakonec se ukázalo, že to není to pro mě není to pravé ořechové...
    Jinak vidím, že už máš v "currently reading" VA. Určitě na to udělej taky recenzi :)

    ReplyDelete