August 31, 2013

It's time for YouTube #9

Toto meme pořádá Julia R.

Všichni jste alespoň jednou v životě slyšeli o státu Jížní Korea. Jížní Korea nebo také Korejská republika je stát ve východní Asii, který zaujímající jižní polovinu Korejského poloostrova. Jeho sousedem je Severní Korea. Takto nám to zděluje portál Wikipedia. Jak jste si jistě všimli tak dnes bude řeč právě o tomto státě. 
Mám to štěstí, že má nejlepší kamarádka se již dlouho zajímá o Asii a převážně o Koreji a K-pop. Co je to sakra K-pop? Jak už název napovídá je to Korejský pop. Já osobně K-pop moc neposlouchám ale díky mé nejlepší kamarádce (říkejme jí C.), která K-pop poslouchá hodně, znám i já několik skupin jako jsou třeba EXO, 2NE1, Girls' Generation, Big Bang, Shinee, Super Junior a další. Taky nesmím zapomenout na zpěváka, který se proslavil díky písničce Gangnam Style, PSY. No ale to jsem trošku odbočila, nejsem tady abych vám vykládala o K-popu (to by mnohem lépe zvládla C.).
Já bych se s vámi chtěla podělit o několik videí, které se týkají toho jaké to je žít v cizí zemi, respektivě v Jížní Koreji (nebo úplně nejpřesněji v hlavním městě Soulu). Před pěti lety se Martina a Simon Stawski, dva Kanaďané rozhodli odejít do Jížní Koreje vyučovat angličtinu. Tam se také vzali a nyní žijí v Soulu. Během jejich začátků v Koreji začali psát blog, na kterém zdělovali uživatelům jak se v Koreji mají a co dělají. Jak ale začali zjišťovat, tak blog nikdo moc nečetl. Dostali tedy nápad založit si kanál na YouTube. Pojmenovali jej Eatyourkimchi a začali nahrávat videa z jejich života. Také založili sekci věnující se K-popu a pomalu ale jistě získali na YT několik tisíc odběratelů a v Koreji jsou jeden z nejslavnějších YouTube kanálů vůbec.

Velmi zajímavé a hlavně vtipné video o tom, co si myslí lidé v Koreji o cizincích. 

Martina a Simon mluví o tom, jaké to je být v Koreji a sžívat se s jejich kulturou a také jazykem.  No a tady je odkaz na video, jak mluvit korejsky jako profík! 

No a jaké je to být studentem v Koreji? V tomto videu se to dozvíte :)

Zajímavé (trošku neslušné) video o tom, na co se Korejští studenti ptali Martiny a Simona. 

Toto je pouze zlomek toho co Martina a Simon natočili. Jejich videa jsou velmi zajímavá a také poučná. Člověk, se z nich dozví hodně nových věcí o cizí zemi (a ti kdo mají rádi K-pop tak si také příjdou na své).
Jejich kanál naleznete na YouTube pod názvem Eatyourkimchi.  

P.S. Moc bych chtěla poděkovat C, bez které by tento článek nevznilk. Díky moc!! K-pop je dobrej a do Koreje se určitě někdy obě podíváme :)  A korejština je taky super jazyk :D

P.S. Kimchi je korejská příloha, která se podává k čemikoli co tě napadne (nejčastěji rýže nebo polévka). Je z kvašeného zelí (čínské zelí, okurka, bílá ředkvička) + koření (chilli, zázvor, cibule, česnek...atd.) a je to hrozně zdravý! Vážně moc díky C, já bych z Kimchi udělala porkm ze zeleniny :D

4 comments:

  1. Mne Kórea príde ako vyložene šialená krajina. Všetky tie ich televízne programy, uletené kapely.. určite tam nie je nuda. :D

    ReplyDelete
  2. Tá korejčina znie fakt dobre :D Je to zaujimavý jazyk

    ReplyDelete
  3. Souhlasím s Tinkou.:D A korejština je fakt zajímavá, ale asi bych se jí v životě nenaučila.:D:)

    ReplyDelete
  4. Ahoj Affiliates, u mě proběhla kontrola, podívej se jak jsi dopadla. :)
    http://iheart-fanning.blog.cz/1309/vyhodnoceni-kontroly-affiliates

    Já bych v Koreji žít nechtěla, ani se mi moc ten jazyk nelíbí. Můj strejda se učí čínsky a taky je to docela hodně těžký :D

    ReplyDelete