August 28, 2013

Mé knižní série #3

Toto meme pořádá Roxanne.

Dneska tady mám sérii knih, kterou všichni jistě znáte. Je jí The Hunger Games od Suzanne Collins.

Jak ses o téhle sérii dozvěděla?
O téhle sérii jsem se dozvěděla díky filmové adaptaci prvního dílu Aréna smrti. Koukla jsem se na film a rozhodla jsem se, že si to také přečtu :)


Kolik dílů jsi zatím stihla přečíst?
Prečetla jsem všechny tři díly!

Co na tuhle sérii říkáš?
Moc se mi líbí. Opravdu mě hodně bavila! Je to jedna z mých nejoblíbenějších knižních sérií! Je taky hodně zajímavé, že to co se v knize děje, tj. hladové hry je, věc ke které by se naše společnost za několik desítek, možná stovek let mohla také dopracovat ale to je jen můj osobní názor.

Který díl z celé série máš nejraději?
Naprosto nejvíce jsem si užila a oblíbila druhý díl série, Vražedná pomsta. Podle mě, je to také nejlepší díl!


Jaká je tvoje oblíbená postava, proč?
Mou oblíbenou postavou kupodivu není nikdo z hlavních hrdinů. Je to postava právě z druhého dílu, Vražedná pomsta. Tato postava je ze čtvrtého kraje a je jím Finnick OdairFinnicka jsem si oblíbila snad ihned jak se tam ukázal. Jeho prostě nejde nemilovat!

Kterou postavu fakticky nemůžeš vystát?
Prezident Snow, prostě protože je to prezident Snow. Taky Katniss mi občas lezla na nervy ale ten nejhorší záporák je pro mě určitě Snow. Jo a teď vás asi nepotěším, ale já jsem vážně neměla ráda Prim. Celou tuto sérii mi vadila. Sama nevím pořádně proč ale z nějakého neurčitého důvodu jsem ji prostě neměla ráda.


Když porovnáš originální a české obálky, které se ti líbí víc?
Wow, české obálky jsou docela podobné těm originálním ale pokud bych si měla vážně zvolit jedny, tak to budou ty české. Líbí se mi na nich, že na každé z nich je nahoře napsáno Hunger Games a teprve potom dole, je název daného dílu.

Která obálka se ti líbí nejvíc?
Nejvíce se mi líbí určitě obálka druhého dílu, Vražedná pomsta.

Existuje nějaká scéna na kterou jen tak nezapomeneš?
Určitě je to scéna kdy Finnick nabízel Katniss cukr ve druhém díle. Pomot taky závěrečná scéna druhého díl, to jest rozhovor Katniss a Hurikána. Je jich celkem dost a větčina (kupodivu) pochází z druhého dílu.

4 comments:

  1. Jsem ráda, že jsi napsala článek o HG, já mám úplně stejné pocity jako ty. Finnicka jsem si zamilovala a proto mě naštvalo, jak to s ním nakonec dopadlo ve třetím díle. (Jsem moc zvědavá, jak se povede Finnicka ztvárnit Samu Claflinovi, protože já si ho představovala úplně jinak :D) Taky je mým nejoblíbenějším dílem dvojka a též nesnáším prezidenta Snowa. Ve filmu docela jde, ale v knize je to bastard!
    Doufám, že Collinsová touhle knižní trilogií neskončí a ještě něco napíše. Líbí se mi, jak píše a já bych si ráda přečetla víc knih s takovým tématem jako je HG :)

    ReplyDelete
  2. Hunger Games jsem ani nečetla, ani neviděla... Pořád nějak mě k tomu nic netáhne, asi potřebuju pořádnou návnadu :D

    ReplyDelete
  3. Ja súhlasím s Katie, som rada, že si sa rozpísala o mojej obľúbenej sérií. V prvom rade som štastná ako blcha, že som narazila na človeka, ktorého obľúbený dieľ zo série je práve ten druhý :) Ja mám teda rada všetky diely, každý je niečím iný, ale ten druhý som si, presne ako píšeš, užila najviac. Príde mi taký pestrý a v nie je v ňom ani jedna zbytočná scéna. Tiež trošku súhlasím s tebou, že moc nemusím Primrose. Niežeby som proti nej niečo mala, ale moc ju nemusím. A tá scéna s Finnickom a Katniss je tiež jedna z mojích obľúbených. Dúfam, že ju vo filme nezabudnú :)

    ReplyDelete
  4. Já jsem přečetla zatím jenom první díl. A na další se těším :)

    ReplyDelete