August 30, 2013

Vampire Academy - Richelle Mead

Název: Vampýrská Akademie
Série: Vampire Academy
Díl: 1.
Autor: Richelle Mead
Nakladatelství: Domino
Počet stran: 300
Četla jsem: v češtině
Anotace:   Morojská princezna Lissa a její nejlepší kamarádka Rose uprchly ve smrtelném strachu z vampýrské akademie, ale po dvou letech byly vypátrány tajemnými strážci a odvlečeny zpět. Znovu se tak ocitají v obrovském nebezpečí, protože na akademii se mohou pohybovat nebezpeční Strigojové.Ti chtějí Lissu zničit, protože jako jediná dcera urozeného morojského rodu je překážkou jejich plánu na ovládnutí světa vampýrů.  Naštěstí je tady ale dhampýrka Rose, v jejichž žilách se smísila krev vampýrů a lidí, takže dokáže zlým Strigojům lépe čelit. V tajemném a ponurém světě akademie ale nebude snadné odolat všem nástrahám a zradám: Lissa bude muset opatrněji využívat svých nadpřirozených schopností, aby nepadla do strigojské pasti, a Rose se musí vzdát velké lásky, aby mohla kamarádku ochránit a za žádných okolností ji nezklamat. Jediné, nač se totiž mohou obě spolehnout, je jejich vzájemné pouto, jejich přátelství…

Můj názor:  K této knize jsem se dostala již před dělší dobou ale nebyla jsem schopná si ji přečíst. Několikrát jsem ji číst začala ale nikdy nedočetla do konce. Asi až moje úžasná Katie, mě k přečtení tohoto díla z pera Richelle Mead dokopala. Díky!

Vampýrská Akademie je série šesti knih, které napsala americká spisovatelka Richelle Mead. Tento první díl, který nese název je Vampýrská Akademie nás spíš seznamuje s postavami a celým světem vampýrů, dhampýrů a Strigojů.
Hlavní hrdinka Rose je dhampírka, která by se brzy měla stát strážkyní pro svou nejlepší kamarádku Lissu, která morojka, respektivě královská morojka. Je to princezka Vasilisa Dragomir z rodu Dragomirů. Ale to je celkem nepodstatné. Důležité je z v knize se vyskitují tři druhy nadpřirozených postav: vampýři, dhampýři a strigoji. Morojové jsou hodní vampýři, kteří pijí krev pouze z dárců a ovládají magii (jeden ze čtyř živlů: voda, země, oheň a vzduch). Dhampýři jsou na půl lidé a na půl Morojové. Dhampýři se spolu nemůžu množit ale ze styku dhampýra a moroje vzniká opět dhampýr. Ti se potom stávají strážci morojů. A poslední skupinou jsou Strigojové, což jsou mrtví vampýři. Strigojem se může stát jak moroj a dhampýr tak i člověk. Strážci (dhampýři) chrání moroje před Strigoji, které zabíjejí.

Rose je velmi akční a ochranářská duše. Lissu se snaží chránit ze všech sil. Tvrdě trénuje aby byla pro Lissu dobrou strážkyní. Tady na scénu vztupuje Dimitrij, strážně ze školy, který dává Rose zvláštní hodiny a trénuje ji. Do Dimitrije se Rose za miluje a jak to tak bývá ti dva nemohou být spolu....

Celá kniha je psaná v ich-formě z pohledu Rose. Není to žádné těžké čtení, člověk nemusí moc přemýšlet a

 čte se to opravdu jednoduše. Většina děje se odehrává na Akademii Sv.Vladimíra v Montaně, kde Rose i Lissa studují. Je to takové čtení příběhu, ze školy která není tak úplně pro lidi. Celý svět vampýrů a dhampýrů je neskutečně moc propracovaný a úplně odlišný od toho, co jsem mohli vidět v ostatních knihách. Je dost možné, že jakmile knihu otevřete, tak se vám nebude líbit tak moc jsk jste očekávali, nic nevzdávejte a čtěte dál, stojí to za to :)

Hodnocení: 8 / 10

2 comments:

  1. Moje nejoblíbenější série vůbec :D :-) Můj nejoblíbenější díl je 4 - Krvavý Slib ♥♥ :-)

    ReplyDelete
  2. Opět senzační recenze (a prej, že bude hrozná, no jasně ;D). VA je moje srdeční záležitost. Mám v plánu si ji zase v blízké době znovu přečíst - ale momentálně na mě čekají druhý a třetí díl Mortal Instruments a pět dílů Mediátora :D. První díl je jen taková rozjezd, ale pak už to sviští a člověk se od knihy nemůže odtrhnout. Já osobně mám úplně nejradši asi poslední díl, který je podle mě taky nejakčnější :)

    ReplyDelete