October 26, 2013

Hush, Hush - Becca Fitzpatrick

Název: Zavržený
Série: Hush, Hush
Díl: 1.
Autor: Becca Fitzpatrick
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 368
Četla jsem: v češtině
Anotace: Nora Greyová je svědomitá, chytrá a rozhodně nemá ráda riziko. Jenže se zamiluje do Patche a to je její první chyba. Patchova minulost je totiž všechno, jen ne nevinná. A nejlepší, co kdy udělal, bylo, že se zamiloval do Nory. Seznámili se na hodině biologie a Nora chce jediné - držet se od něj co nejdál. Jenže jak se zdá, Patch je vždy o dva kroky napřed. Dívka na sobě cítí jeho pohled, i když Patch není nablízku. Cítí jeho přítomnost, i když je v pokoji sama. A když své okouzlení nedokáže déle tajit, vyjde najevo, kdo Patch ve skutečnosti je a proč ji vyhledal. A za všemi otázkami, které se dotýkají jeho minulosti, si Nora a Patch mohou navzájem položit jen jedinou: "Jak hluboko dokážeš padnout?

Můj názor:  O této knize jsem věděla nejen díky GoodReads již delší dobu. Plánovala jsem si že si ji přečtu ale nikdy jsem se k tomu doopravdy nedostala. Až teď! Hodně lidí si knihu chválilo a já jsem se tedy rozhodla dát jí šanci. 
Nesmím také opomenout krásné zpracování obálky, která si myslím, že se ke knize s andělskou tématickou naprosto hodí!



Hlavní postavou celého příběhu je Nora. Je to normální dívka, která chodí do školy a má nejlepší kamarádku Vee. Jednoho dne se jí ale do života připlete tajemný, opravdu velice podivný kluk, který se představí jako Patch. Nora s ním musí ještě ke všemu sedět v jedné lavici na biologii a vypracovávat projekt, který by ze všeho nejraději dělala s Vee. 
Od té doby, co se objevil Patch se Nora cítí zvláštně, má pocit že jí někdo sleduje a v blízkosti Patche se necítí vůbec dobře. Patch je velice divný spolužák, který snad ani nikde nežije, nemá příjmení a o rodina jako by neexistovala. Nora si také ale začne postupem času uvědomovat, že on ji Patch svým způsobem vlastně přitahuje.
Otázkou ale zůstává proč je tam nesmírně tajemný a co se skrývá za tou nepřístupnosti? Jedno je jisté, odpovědi, které se Noře dostanou ji velmi znepokojí. "


Další postavou, která se v knize objevuje je již zmíněná nejlepší kamarádka Nory, Vee. Když jsme knihu začínala číst, tak jsem si říkala, že všechny nejlepší kamarádky hlavních hrdinek jsem přeci vždy měla ráda ne? Haha, já naivka jsem si myslela že tomu tak bude i zde. Nebylo. Promiňte mi to, ale Vee jsem ze všech postav nesnášela skoro nejvice! Ano, čtete dobře! Neměla jsem ji ráda! Přišla mi strašně otravná a nezajímavá! Pořád Noru do něčeho tlačila a neuměla být zticha. Ne, prostě Vee ne! 
Celkově se musím přiznat, že se zde neobjevila jedná postava, kterou bych si opravdu oblíbila. Ani ten Patch nebyl zase tak úžasný jak jsem si původně myslela. 

Kniha je psána ich-formou z pohledu Nory, takže můžeme hezky vidět to jak se rozvíjel její vztah k Patchovi. Líbilo se mi jak Nora z prvu nevěděla co je Patch zač a pak začala hledat informace, to jak je hledala mi trošku ale jen trošku připomnělo Bellu v Twilight. 
Celkově jsem toho od knihy čekala mnohem více a myslela jsme si, že to bude o hodně lepší. Tím ovšem neříkám, že to bylo hrozné, nebylo ale na druhou stranu bych to po druhé už také číst nemusela a o tom jestli si přečtu i další díly teto série budu muset hodně uvažovat. 

Hodnocení: 5,5 / 10

2 comments:

  1. Tak to já zase Patche naprosto zbožňuju - přijde mi hodně tajemný a jsem zvědavá, jestli teda s Norou bude nebo ne. Vee mi zase tolik nevadila, myslím, že během dalších dílů pak nějak vyzrála. Já zase neměla vůbec ráda Marcie, tu jsem fakt nesnášela a nic se nezměnilo ani po dalších dílech, co jsem četla :D

    ReplyDelete
  2. Skvělé, vypadá to fakt dobře:)
    Btw.: Jestli chceš, koukni se jak jsi dopadla u mě v kontrole affs:D:D http://bellathorne-official.blog.cz/1310/vyhodnoceni-kontroly-affs. Prostě jsi zůstala a to je to hlavní:3:D:)

    ReplyDelete