December 28, 2013

Allegiant - Veronica Roth

Název: Aliance
Série: Divergent
Díl: 3.
Autor: Veronica Roth
Nakladatelství: Katherine Tegen Books;  CooBoo (výjde v dubnu 2014)
Počet stran: 544
Četla jsem: v angličtině
Anotace:
Co když celý váš svět je lež?
Co když jediná volba vše změní?
Co když vás láska a loajalita donutila udělat věci, o kterých jste nikdy neočekávali že uděláte?

Můj názor:  Po měsících čekání konečně vyšel poslední díl trilogie Divergent s názvem Allegiant (cz: Aliance). Osobně jsem se nemohla dočkat až si knihu přečtu.
Děj navazuje na konec Rezistence, který byl šokující. Velice dobře si pamatuji když jsem Rezistenci dočetla a nemohla uvěřit vlastním očím. To byl také jeden z hlavních důvodů proč jsem (ne)jen já ale i mnoho další čtenářů vrhla na Allegiant útokem. Prostě jsem musela vědět jak to dopadne.

Oproti předchozím dvěma dílům nastala v Allegiantu značná změna. A to, že kniha není psaná pouze z pohledu hlavní hrdinky Tris ale také z pohledu Čtyřky.  Tato změna přináší do celého příběhu něco nového, na co čtenáři nejsou zvyklí. Upřímně jsem se toho docela bála ale nakonec to nebylo zase tak špatné. Člověk měl šanci vidět věci nejen z perspektivy Tris ale také ze strany Čtyřky. Jako nevýhodu této změny bych ale označila fakt, že se mi docela často stávalo že jsem nevěděla kdo právě danou kapitolu vypráví. Jestli Tris nebo Čtyřka. Jako Čtyřkova fanynka jsem tuto změnu docela také ocenila, protože během vyprávění Čtyřky má člověk možnost poznat jej i z jiné stránky než je tak jak se na něj dívá Tris.

Co se týká děje tak si myslím, že ihned od začátku vás vtáhne a nepustí. Je to velice zajímavé a děj je zamotaný takže se musíte soustředit na to co se právě děje a při tom ještě přemýšlíte co bude dál.  Allegiant jsme přečetla během tří dnů v angličtině. Vůbec jsem se od toho nemohla odtrhnout a bylo mi naprosto jedno že je půl třetí ráno a já jsem za celý den snědla pouze oběd. Když máte Allegiant tak veškeré činnosti jako jsou jídlo, pití, spaní, učení a čtení povinné četby jdou stranou.

Vztah Čtyřky a Tris se v Allegiantu více rozvíjí. Oba prošli a stále procházejí nelehkým obdobím, kde je velmi důležitá důvěra. Ale co když nastane situace kdy si nedokáží věřit navzájem? Pak nastane krize, která se podepisuje na každém z nich.
To co je mezí nimi nikdy nebylo lehké a tato situace se ani v Allegiantu nelepší. Tím ovšem neříkám že se tam nevyskytují nějaké ty romantické momenty, ano ty tam jsou ale není jich plná knížka.
Nejen Tris a Čtyřka prochází změnami ale i ostatní postavy, které nejsou sice hlavní ale jsou pořád stejně důležité. Jsou to například Christina, Zeke, Uriah, Caleb a ostatní. I na ně působí to v jako situaci se právě nacházejí a co se kolem děje.

Konec tohoto dílu a tím pádem i celé této série bych nenazvala jinak než nečekaný. To co se na konci stalo jsem nepředpokládala a ještě teď jsem v šoku. Upřímně ale si nedovedu představit lepší konec pro celou sérii. Chápu proč to autorka celé ukončila tak jak to ukončila. Hodně lidí ten konec nepotěšil, já netvrdím že mě potěšil (taky jsem brečela)  ale myslím si že tak jak to vše skončilo je to správné řešení.
I po všem co se v této knize událo stále si troufám říci, že Allegiant mě nezklamal, ba naopak, je to můj nejoblíbenější díl z celé série. Spoiler: V této knize není happy end! Já jsem ovšem nikdy neříkala že mám ráda knihy s happy endem. Pravda je že nemám. Mnohem raději mám ty knihy, které happy end nemají. Btw, já vím, jsem zvláštní.
Děkuji autorce za vytvoření tohoto úžasného díla, celé této úžasné série, která se stala mou srdcovkou. Vytvořit sérii jako je tato není lehká záležitost ale Veronice se to povedlo naprosto dokonale! <4

Hodnocení:  10 / 10

8 comments:

  1. Tak to si asi přečtu..:D:)

    Btw.:Tady - http://bellathorne-official.blog.cz/1312/vyhodnoceni-kontroly-a-naberu-affs - je vyhodnocení kontroly a náběru affs, tak se koukni, v jaké kategorii jsi skončila:D:)

    ReplyDelete
  2. Na knížku jsem se těšila, ale po několik recenzích jsem si řekla, že si jí přečtu ale později. Jenže teď po tvoji recenzi jí musím přečíst okamžitě! :D Bojím se toho konce, vlastně se bojím celé knížky :D Ale předtím než se pustím do třetího dílu, budu si muset přečíst ty dva předchozí. Hodně věcí jsem totiž už zapomněla :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. jsem opravdu velice ráda že zrovna moje recenze tě přiměla přečíst si Allegiant okamžitě! A je to výborný nápad!! A ty dva díly předchozí jsou také úžasné :)

      Delete
  3. Oh my god! Monie!!.. Právě si mi totálně vyrazila dech... To je to fakt tak dobrý?? Tak to hned jak překousám povinnou četbu se pustím do téhle trilogie...!!! :3 Děkuji moc za tuhle recenzi... totálně si mě navnadila!!!! :D :-)

    ReplyDelete
  4. Můžu se zeptat kdes sehnala tuhle knížku??? Nebo si jí četla v AJ snad?? :D Protože já to nevydržím... musím jí mít... takže asi mi nezbývá nic jiného než AJ což?? :D :D :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Český překlad ještě nevyšel.

      Delete
  5. rose.daily7@gmail.com

    :3 Děkuji :3

    ReplyDelete
  6. Pekná recenzia 8) Naozaj sa už veľmi teším, až budem mať knižku doma, myslím, že ju lepšie pochopím v slovenčine, takže preto si počkám na preklad a navyše je vzrušujúce stále rozmýšľať nad tým, čo sa tam asi stalo 8D

    ReplyDelete