December 10, 2013

Ruby Red - Kerstin Gier

Název: Rudá jako rubín  (Originál: Rubinrot)
Série: Drahokamy  (Originál: Liebe geht durch alle Zeiten)
Díl: 1.
Autor: Kerstin Gier
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 336
Četla jsem: v češtině
Anotace:  Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. Jednoho dne se s ní zatočí svět a ona se rázem ocitne ve známé ulici, jenže téměř sto let před svým narozením. Vzápětí pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Zbývá jí ale ještě pochopit, jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem.

Můj názor:  Knihu Rudá jako rubín jsem znala již delší dobu ale nikdy jsem si nenašla ten čas na její přečtení. Autorkou je Kerstin Gier, což je němka. Upřímně, moc (spíš vůbec) od německých autorů nečtu, takže jsem si nebyla moc jistá jak na mě celá kniha zapůsobí. Kupodivu nezapůsobila vůbec špatně, ale k tomu se ještě dostaneme.


V první řadě bych chtěla pochválit obálku, která si myslím, že se ke knize dokonale hodí! Jsou na ní zobrazeny různé výjevy, které nějakým (né vždy hned zřetelným) způsobem k příběhu patří. 
Celá kniha je o cestování v čase! Upřímně, jsem nikdy nic takového nečetla a to jsme toho četla již docela dost.
Děj knihy vypráví o Gwendolyn, která nežije jen tak v obyčejné rodině. V ženské pokrevní linii se dědí časocestovatelský gen, což znamená, že kdo ten gen má může cestovat v čase. Vždy bylo jasné, že onen gen má Charlotte, sestřenice Gwen. Nikdo o tom nikdy nepochyboval a sama Charlotte zasvětila celý svůj život připravě na onu chvíli kdy poprvé skočí do minulosti. Jenže jednoho odpoledne se Gwen ocitne v minulosti místo Charlotte. Ups. Někde nastala chybička! Gen nemá Charlotte nýbrž Gwendolyn, která o cestování v čase nemá ani tušení. U nich doma se o tom nemluví a když ano, tak pouze ti zasvěcení. 
Gwen je zmatená protože neví jak se má chovat, co má dělat a za kým má jít. Jeden z prvních lidí, kterým o jejím skoku řekne je její nejlepší kamarádka Leslie, a poté také matka Gwen. Jakmile se to dozví Grace (matka Gwen) tak události naberou rychlí spád. Gwendolyn se seznámí s Gideonem, což je další cestovatel v čase. Gwen postupem času také zjistí, že aby mohla časem cestovat kontrolovaně, tak k tomu slouží tzv. chronograf, do kterého se "nahraje" krev všech 12 cestovatelů času (zatím je jich tam 8). Její matka jí také vysvětlí, že Gwen není jen tak obyčejná cestovatelka časem ale že je Rubín, každý z cestovatelů časem je jeden vzácný drahokam a Gwendolyn je Rubín. 


Kromě Gwen, Charlotte, Leslie, Gideona v knize vystupují i další postavy, které tam mají více či méně důležitou roli. Jednou z mých oblíbených postav je samozřejmě Gideon, hlavní hrdina. On je to na začátku docela blb ale časem se změní a nejen Gwen ale i já jsem na něm oči mohla nechat. Postava o které bych se ráda zmínila je madam Rossini, což je paní, která šije dobové šaty pro Gwen a Gideona. Když cestují do minulosti, tak tam přeci nemohou v dnešním oblečení, ne?
Jak jsem již zmínila historii, tak další z dobrých věcí v knize je to, že autorka nám výlety Gwen a Gideona do minulosti ukazuje kousek historie, opravdu jen kousek ale i tak jsou to jedny z mých nejoblíbenějších momentů v knize. 

Celou knihu jsem přečetla v rekordně krátkém čase (nebo mi to tak spíš připadalo). Kapitoly ubíhají snad sami a já jsem se nejstačila divit že už mám více jak půlku za sebou! Možná to bude tím, že i sám námět knihy je dobrý a zajímavý. 

Celkově se mi kniha líbila. Čekala jsem od toho trošku něco jiného ale nakonec ani to čeho jsem se dočkala nebylo špatné. Mínus bych dala asi jen tomu, že po dočtení jsem neměla vůbec pocit jako že jsem dočetla konec prvního dílu nějaké trilogie, ale spíš jsem myslela že jsem teprve dokončila určitou část jedné knihy!

Hodnocení:  7,5 / 10

3 comments:

  1. Opět moc pěkná recenze :) Zjistila jsem, že knížka je dostupná i u nás v knihovně, takže si ji asi někdy taky přečtu. Zní to poměrně dost dobře :)

    ReplyDelete
  2. Celou trilogii jsem na konci července dočetla..úžasné!:) Ale některé věci byly jasné už od začátku..jen se je 'dozvíš' na konci :D To cestování časem mě hrozně fascinovalo:3 Další díly jsou ale podle mě lepší:)

    ReplyDelete
  3. Ja si nemyslím., že autorka to zle uzavrela, len nás chcela navnadiť na druhý diel :)

    ReplyDelete