January 03, 2014

Dan Brown

Jméno: Dan Brown
Pseudonym:
Datum narození: 22. června 1964
Místo narození: Exeter, NH, USA

Dan Brown je synem středoškolského učitele matematiky, který v roce 1989 získal tzv. Prezidentskou cenu, jako nejlepší středoškolský vyučující matematiky ve státě New Hampshire, a hudebnice. Dan vystudoval elitní internátní střední školu Phillips Exeter Academy, kde učil jeho otec. A roku 1986 absolvoval vysokou školu Amherst College. Nějakou dobu učil angličtinu na Phillips Exeter Academy, poté se stal spisovatelem. Dan se zajímá o kryptografii a jeho manželka Blythe je historička umění a malířka.
Většina Brownových knih je o Harvardském profesorovi umění a symboliky Robertu Langdonovi.
Mezi jeho nejznámější knihy patří Šifra mistra Leonarda nebo Andělé a démoni. Nejnovější kniha s Robertem Langdomen v hlavní roli se jmenuje Inferno a je to již čtvrtý román o Robertu Langdonovi.

5 comments:

  1. Já stále váhám, jestli se do něj mám pustit.. Všichni říkají, jak je dokonalý, ale mě něco (či vím co) odrazuje. Ale já jednou jeho knihu přečtu, jednou..

    ReplyDelete
    Replies
    1. já jsem zatím četla dvě jeho knížky (teď čtu třetí) a velmi jsem si ho oblíbila. Upřímně to jak Brown píše je neskutečně chytlavé a 'nutí' tě to tu knížku prostě dočíst. Dost často se stane že to kdo je ten vrah poznáš už v prosřed knihy ale to čeho si na Brownových knižkách vážím ale nejvíce je fakt že veškeré umělecké díla, místa, organizace, věci, všechno to existuje, takže nejen že čteš dobrý příběh ale také se svým způsobem vzděláváš!
      Jeho knížky jsou většinou psány v er-formě ze dvou pohledů, z pohledu hlavního hrdiny (Roberta Langdona) a z pohledu toho assasína, vraha nebo kdo to je.
      Věřím že ne všem Brownovi knihy sednou, ne každému se to bude líbit. Mě taky naprosto vůbec nebaví knížky psané v er-formě ale kupodivu taky mi to nevadí :)
      Podle mě je Brown úžasný autor a jeho knížky mě nesmírně moc baví! Ale říkám, né každému to sedne a baví ho to :))

      Delete
    2. Wáu, taková slohovka - ještě, že jsem se nezapomněla podívat na odpověď ;)

      Ok, přesvědčila si mě, budu se na něj snažit mrknout do konce ledna. Doma máme Šifru mistra Leonarda, tak snad to bude pro začátek dobré. Tuš, jsem zvědavá. Er-formy mi nevadí, pokud se autor/překladatel vyvaruje věčnému opakování JSEM. Určitě víš, co myslím..

      Delete
    3. vyzkoušej a uvidíš :)

      Šifru mistra Leonarda jsme nečetla ale je jak znám Browna tak je do velmi dobrá kniha!
      Upřímně jsem jeho knihy v angličtině nečetla ale co jsem četla v češtině tak se tam moc opakování jsem nevyskytuje, spíš je to napsané tak moc zajímavě, tedy alespoň mě to baví :))

      Určitě se pak podívám na recenzi až to přečteš :)

      Delete
  2. Jůůůů... já netušila, že už 4. já myslela, že jsou celkem 3... super... tak to si přečtu všechny.. dřív jsem četla Andělé a Démoni a taky Šifru, ale už si to vůbec nepamatuju... to je možná 4 roky zpátky... :D

    ReplyDelete