January 05, 2014

Looking for Alaska - John Green

Název: Hledání Aljašky
Série: ---
Díl: ---
Autor: John Green
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 256
Četla jsme: v češtině
Anotace:  Šestnáctiletý Miles, posedlý sbíráním posledních slov významných osobností a touhou hledat „velké Možná“, je spíše outsiderem mezi svými vrstevníky. Jeho život získá zcela novou podobu, když přejde na internátní školu Culver Creek. Zde se rychle spřátelí se svérázným spolubydlícím a okouzlující, naprosto nepředvídatelnou Aljaškou Youngovou. Okamžitě je vtažen do světa, kde se porušují školní pravidla, pořádají různé večírky i provokace. Miles ožívá v dennodenním kontaktu s novými kamarády a stále víc miluje fascinující Aljašku. A tak vývoj směřuje k okamžiku, kdy se všechno nečekaně navždy změní... Živý, naléhavý a nekonečně dojemný příběh. Americkou knihovnickou asociací byl zařazen mezi deset nejlepších knih pro dospívající..

Můj názor:  Tuto knihu jsem si chtěla přečíst již od doby co jsme zjistila, že ji napsal John Green. Upřímně, kdyby nevyšla u Knižního klubu tak mile ráda obětuji své našetřené peníze a koupím si ji z Book Depository! Prostě jsem ji musela mít! 
Hledání Aljašky je Greenovou prvotinou. Vydal ji v roce 2007, tedy ještě před vydáním jeho veleúspěšné knihy Hvězdy nám nepřály. 


Kniha vypráví příběh Milese, který se vydá na internátní školu Culver Creek, kde studovali všichni jeho předkové. Jeho spolubydlícím je Chip Martin zvaný Plukovník. Plukovník Milese okamžitě pojmenuje Váleček a od té doby mu nikdo neřekne jinak než Válečku. 
Plukovník Válečka seznámí se svým kámošem Takumim a také s okouzlující Aljaškou Youngovou. 
Váleček spolu s Plukovníkem, Takumim a Aljaškou poprvé okusí chuť cigaret, alkoholu a také provede svůj první kanadský žert. 
Váleček si pamatuje poslední slova slavných lidí a vydal se hledat velké Možná. 

Aljaška Youngová je krásná, inteligentní, nezávislá a taky trochu praštěná dívka, do které se Váleček zamiluje snad v prvním okamžiku, kdy ji uvidí! 
Kromě hlavního hrdiny a Aljašky v knize ještě vystupují již zmiňovaní Plukovník, Takumi a také Lara, což je studentka z Rumunska. 
Plukovník s Válečkem se stanou velmi dobrými přáteli, kteří spolu s Aljaškou, Larou a Takumim provedou jeden z nejlepších kanadských žertů v historii Culver Creeku. 
Ale zpět k Aljašce, jak jsem již řekla Aljaška Youngová je praštěná, nezávislá, inteligentní a krásná ale co se mi na ní líbilo asi nejvíce je to že je tak neskutečně moc nevypočítavá a nepředvídatelná. Člověk nikdy neví co od ní může čekat, každou chvíli se chová docela jinak a upřímně, někdy to může pěkně lézt na mozek. Ale i před všechny tyto nedostatky je Aljaška Youngová jedna z nejlepších postav, o kterých jsem kdy četla! 

Celá kniha je rozdělena na Předtím a Potom. Celou dobu ovšem nevíte, co je tím mezníkem, který tyto dvě části knihy rozděluje. No a když se to dozvíte... PFÚ. 
S tím také souvisí to, že tam v podstatě nejsou kapitoly. No, jako jsou tam ale každá z nich začíná počtem dní Předtím / Potom. 
Sama jsem se divila jak může mít dvě stě stránková kniha tak krátké kapitoly. Jak jsem to tak četla tak jsem objevila snad asi jen jednu kapitolu, která měla cca 20 stran. Ostatní byli velmi krátké, někdy dokonce jen půl stránky. 
Kniha se ale velmi dobře a rychle četla. Hodně jsem si to čtení užívala a sama se divila jak rychle to ubíhá. 


Česká obálka knihy se mi líbila již od začátku. Sice jsem na ni četla hodně stížností ale mě se líbila velmi moc! No a po dočtení jsem byla snad ještě více nadšená, protože jsem plně pochopila proč ta obálka vypadá tak jak vypadá. A byla jsem nadšena. 

Konec knihy se podle mě dal očekávat. Někteří byli možná zklamaní že příběh skončil právě tak jak skončil ale já jsem ráda. Myslím, že právě tento konec je nejvíce podobný tomu jak by vše skončilo i ve skutečnosti. A právě tyto konce mám velmi ráda! 

Celkově se mi toto dílo líbilo. Byli tam scény, kde jsem brečela ale také kde jsem se smála. Od všeho to mělo něco a já nemám jedinou věc, kterou bych Johnu Greenovi a tomuto dílu mohla vytknout. Bylo to osobité, originální, zajímavé, zábavné a celkově naprosto úžasné! Jak to tak vypadá, tak knihy Johan Greena mě nikdy neomrzí!

Hodnocení: 10 / 10

8 comments:

  1. Hledání Aljašky mám v plánu si přečíst :) Dokonce už ji mají i u nás v knihovně, tak snad to letos klapne a budu si moct přečíst i Hvězdy nám nepřály :D

    ReplyDelete
  2. Myslím, že od Johna Greena som už niečo čítala, ale vôbec si nespomeniem čo to bolo. Ale táto knižka vyzerá zaujímavo. :)

    ReplyDelete
  3. Dobře, věřím ti! :D :)))

    A jinak, u tý dvojky jsem na 250 stránce furt jenom brečím už od začátku té knihy, vlastně jsem nepřestala od konce prvního dílu...To je fakt síla ty emoce tam... asi jsem se do toho moc vžila... připadám si jako Tris... :D

    A tuhle recenzi si přečtu určitě! Ale asi až zítra... pak ti sem napíšu komentář... Dneska jsem tak zaseklá do čtení knihy, že i tohle odepisování mě moc zdržuje... :D Jsem nenasytná.. pořád mi vrtá hlavou jaké překvapení mě čeká na konci... :D :D :D

    ReplyDelete
  4. Tuhle knížku si chci přečíst, snad se k ní dostanu co nejdřív. :)

    ReplyDelete
  5. Dočetla jsem tu knížku Rezistence a tak trochu jsem v šoku, mohla bys mi vysvětlit jak to vidíš a jak si to pochopila... tak jsem to zhltla, že jsem teď mimo... Edith Priorová??? Já to asi nepochopila... :D :D

    ReplyDelete
  6. Ale to jsem pochopila.. Tohle chápu, ale nerozuměla jsem tomu proč je to tak cenná informace... Proč je to tak velký překvapen. .. Prostě jsem nepochopila co tím vším ta Edith vlastně myslí :D

    Jinak mám Abstak :D v ty AJ jsem to vzdala :D

    ReplyDelete
  7. No přesně tak! :D Já nevím proč mi to nějak nesepíná... :D Ale jako o co jde přesně jsem nepochopila, jako že žila za plotem a pak vytvořila frakce a olplocený město a až bude dost divergetních tak můžou město a plot opustit, nebo jak to bylo myšlený????

    ReplyDelete
  8. Teď už tomu aspoň rozumím správně! :D Děkuji!! :)) <3
    Jinak.. já si to vážně přečíst chci, fakt chci!! Ale já se bojím toho, že přijdu o ty pocity... vážně jsem tomu rozuměla, ale potřebovala jsem k tomu i slovník... ://

    ReplyDelete