March 03, 2014

Reading Habits Book Tag!

Po nějaké té době se zde zase objevuji s knižním tagem. Opět musím uznat, že na internetu je s milion padesát různých knižních tagů a je docela problém se z nich jeden vybrat.
Já jsem si pro tentokrát zvolila tag nazvaný Reading habits, což je tag zaměřený na nějaké ty knižní (zlo)zvyky.
Moc děkuji Caroline za pěkné zpracování tohoto tagu u ní na blogu, kde jsem jej také objevila.
Mám zde několik otázek, na které se budu snažit co nejlépe odpovědět :)

1) Máš doma nějaké speciální místo ke čtení?
- Docela ráda čtu u psacího stolu a také v posteli.

2) Knižní záložky nebo nějaký kus papíru?
- hodně dlouho jsem si knihy zakládala různými papíry a účtenkami a v podstatě vším co bylo v blízkosti. Nedávno jsem si ale konečně pořídila velmi pěknou záložku, které hodně ráda používám.

3) Můžeš jen tak z ničeho nic přestat číst, nebo vždy musíš dokončit kapitolu?
- v žádném případě nemůžu jen tak přestat číst a pak se k tomu vrátit jako by se nic nestalo!! Vždy naprosto vždy musím dokončit kapitolu. Nejhorší jsou takové ty knihy, kde nová kapitola začíná uprostřed nebo nedej bože na konci stránky... vraždila bych! Každá nový kapitola by měla začínat na nové stránce!!

4) Dokážeš během čtení jíst a pít?

- jíst určitě nedokážu, protože se pak nesoustředím na to co čtu a pít snad jen velmi málo. Ale většinou nepiju ani nejím.

5) Sleduješ nebo posloucháš rádio během čtení?
- ne, ani jedno ani druhé! Pokud se mám alespoň trochu soustředit tak musím mít naprosté ticho a klid.

6) Čteš jednu nebo více knih naráz? 
- pouze jednu knihu, nikdy ne více.

7) Čteš doma nebo všude?
- většinou doma. Ale pokud jedu někam na dovolenou tak si knihy beru s sebou a čtu. Osobně mi je docela asi jedno kde čtu, pokud tam mám klid a neslyším žádný hluk tak dokážu číst skoro všude.

8) Čteš nahlas nebo potichu? 
- pokud čtu knihy v češtině tak čtu potichu ale pokud je čtu v angličtině, tak se snažím číst nahlas. Trenuju si tím výslovnost neznámých slovíček.

9) Čteš dopředu nebo dokonce přeskakuješ stránky?
- neříkám že jsem to nikdy neudělala, jašně že udělala ale není to obvyklé.

10) Píšeš do knih?
- píšu si poznámky do učebnic ale do knih co čtu? NE!! Nikdy!!!! Tam tužka (nedejbože propiska) prostě nikdy nikdy niky nepatří.

Doufám, že se Vám tento tag líbil a dozvěděli jste se o mě alespoň něco nového :)

4 comments:

  1. Tiež sa nesústredím na čítanie, keď mám jesť alebo niečo popri tom sledovať, alebo počúvam. Taktiež máme spoločné to čítanie do predu alebo preskakovanie :D, no osobne sa mi napríklad pri stole nečíta moc dobre. Za to posteľ, to už áno :D A páči sa mi, že máš takú osobitú záložku, podľa mňa sa to naozaj hodí :) Ja teda väčšinou stránky dávam do obalu na bokoch, niekedy použíjem nejakú šnúrku, pretože papiere v knihe nemám moc rada :D Asi si tiež musím nájsť nejakú špeciálnu záložku :D

    ReplyDelete
  2. Máme to většinou stejně:D:)

    ReplyDelete
  3. Tak to já se naštěstí dokážu soustředit na čtení i když je puštěná televize nebo puštěné rádio (tedy někdy mám dny, kdy mi to nejde), protože jinak bych u nás doma nepřečetla nic - takže tohle jsem se musela naučit, ale taky se mi nejlíp čte, když je ticho a klid (což je u nás doma jen výjimečně -_-). To, že čteš nahlas knížky v angličtině je skvělé, myslím, že to taky v budoucnosti zkusím, takže díky za super tip :) A ohledně toho posledního bodu s tebou naprosto souhlasím. Jednou jsem spolužákovi půjčila Nový měsíc a jeho malá sestra mi přední obal a několik stran počmrkala tužkou... V tu chvíli bych vraždila!

    ReplyDelete
  4. Pozor, pozor, už jsem pokročila - Rezistence je úspěšně za mnou :D

    ReplyDelete