October 25, 2014

The Maze Runner

Název: Labyrint - Útěk
Rok: 2014
Režie: Wes Ball
Popis: Thomas se probudí ve výtahu a nepamatuje si nic kromě vlastního jména. Vynoří se do světa, kde žije asi šedesát dospívajících chlapců, kteří se naučili přežít v naprosto uzavřeném prostředí. Každých třicet dní se objeví nový chlapec. Původní skupina je už na místě asi dva roky a marně se snaží uniknout labyrintem, který obklopuje jejich životní prostor. Už se vzdávají naděje. Pak se ale objeví dívka v bezvědomí a jejich svět se začne měnit...

Můj názor: O The Maze Runner jsem slyšela už hodněkrát a také jsem přemýšlela o přečtení knihy. Jednou mi to nedalo a pustila jsem se do čtení, ale asi po třech kapitolách, jsem knihu odložila s tím, že mě to nebaví. A raději jsem si počkala na film. Myslím, že jsem udělala dobře! 
Kniha mě sice nijak neoslovila ale film ano! Možná za to může i herecké obsazení, které je podle mého názoru vážně skvělé. Hlavní postavu Thomase si zahrál Dylan O'Brien známý jako Stiles v Teen Wolf, druhou hlavní postavu, dívku Tetezu, si zahrála Kaya Scodelario, kterou mám velmi ráda již od doby, kdy hrála roli Effy v britském seriálu Skins. A v neposlední řadě se tam objevil i Thomas Brodie-Sangster, kterého mohou fanoušci Game of Thrones znát jako Jojena Reeda. 

Již podle traileru to vypadalo dobře a já se nemohla dočkat až film uvidím. Takže jsem si jej jednoho večera pustila! Věděla jsem o čem film asi přibližně je ale žádné další podrobnosti ne. 
Film vypráví o Thomasovi, který stejně jako i další z hochů, se dostal výtahem na 'louku' ohraničenou vysokými zdmi s vraty, které se každé ráno otevírají a večer zavírají. Když se vrata otevřou, někteří k kluků vyběhnou do bludiště a mapují terén, do setmění se však musí vrátit. Pokud by to neudělali, tak zemřou. V bludišti žijí příšery, nazvané Grivies, které vylézají na noc vraždí, vše co najdou. 
Každý měsíc přijde do Glade (místa, kde Gladers žijí) nový člen. Po příchodu Thomase se ale začne vše, co hoši doposud znali měnit. Thomas je v Glade ani ne dva dny a přijíždí výtah s novým členem. Tentokrát to není ale kluk, je to holka, Tessa, a první věc, kterou řekne je: Thomas.

Upřímně řečeno, jsem čekala že film bude o něco málo lepší, byl dobrý ale ne dost dobrý. Celý ten děj mi přišel takový uspěchaný a urychlený. Můj celkový pocit je spíše smíšený !!

Takže dávám: 6 / 10

1 comment:

  1. MONIE!!!!!!!! TY SI SPÁTKY ? :D Ani nevieš, ako si ma týmto článkom potešila :D Už keď som videla nadpis, skoro som odpadla :D Anyway, ja som obrovský fanúšik filmu, aj keď kniha sa mi do rúk ešte nedostala (ani nie je u nás preložená, takže mám v pláne ísť do tej českej). Okrem iného, hercov z tohto filmu, teda, niekoľko z nich mám dosť rada, takže táto séria mi nehorázne padla do oka. Trošku ťa ale musím opraviť, Dylan hrá v Teen Wolf Stilesa, nie Scotta, a Kaya nehrá v MR Tessu, ale Terezu.
    Tak či tak, si ma novým príspevkom veľmi potešila :)

    ReplyDelete